متين جان متولد ٢٤ ارديبهشت ١٣٨١ و كسرا جانمتين جان متولد ٢٤ ارديبهشت ١٣٨١ و كسرا جان، تا این لحظه: 14 سال و 2 ماه و 29 روز سن داره

پسران من

تعطیلات مدارس

1392/5/11 10:25
نویسنده : مامان
662 بازدید
اشتراک گذاری

                    

                                              پاهای کسرا رو ببینیننیشخند

شازده متين كلاس پنجم را باموفقيت پشت سرگذاشت كه اگر مقطع ششم كشف نميشد بايد براي راهنمايي آماده ميشد . بهرحال اين هم شيوه ي جديد آموزش و پرورش هست با تمام مشكلاتي كه براي دانش آموزان و حتي معلمين پيش آورد چاره اي نيست و ما هم مانند ديگر مردمان بايد صبر پيشه سازيم تااااا.. معلم پنجمشان يك دبير ادبيات راهنمايي دخترانه بوده كه با طرح جديد از راهنمايي به دبستان پسرانه ارتقا پيدا كرد !!!! حالا فكرش را بكنيد سال اول معلمي كه با پسرها روبرو ميشود .  تدريس دروس  رياضي و علوم را دو معلم ديگر به عهده داشتند و معلم متين فقط تأكيدش روي فارسي و قرآن بود . هر روز رونويسي و نماز و قرآن در منزل بايد انجام ميدادند . و توسط ما هم امضاء شده و تحويل معلم مربوطه مي دادند . روزهاي دوشنبه دو زنگ را به ورزش اختصاص داده بودند كه جزء بهترين روزهاي هفته شان محسوب ميشد و هلاك به خانه برميگشت . با اينكه روش توصيفي در مدرسه اجرا ميشود هنوز كنار برگه هاي امتحاني شان بارم بندي نمره نيز هست و طبق آن نمره هاي بچه ها را ارزيابي ميكنند( خيلي خوب - خوب - قابل قبول و نيازمند تلاش) مدرسه ي متين تأكيد زيادي بر آموزه هاي ديني دارد و بچه ها از همان كلاس اول نماز خواندن را فراميگيرند بعلاوه انواع دعاها. خوب بيشتر مدارس فرهنگي و دولتي اينچنين است . تقريباً آخراي يال تحصيلي بود كه يه روز متين كه از مدرسه آوردم به من ميگه خانم معلم فردا ميخواد كيك بگيره بياره كلاس . ميگم مناسبتش چيه ؟ ميگه : از اول سال هر كي دروغ گفته بايد ١٠٠ تومن ميداده خانم حالا هم خانم اونا رو جمع كرده با پول دروغهامون ميخواد كيك بخره . من داشتم از اين شيوه آموزشي اخلاقي معلم و مدرسه كيف مي كردم متين هم خوشحال كه فردا كيك داريم تو كلاس . با خودم فكر ميكنم اين روشي كه به كار برده راستگويي رو توبچه ها تقويت ميكنه يا همون دروغگويي كه تشويق بشن دروغ بگن تا كيك بخورن . كدوم علم و روشي اين و تأييد ميكنه ؟ اينه وضع مدارس ما . اينه وضع آموزش اخلاقيات مدارس ما . اصلاً راضي نبودم امسال نه از معلم نه از تحول ششمي هاي سرگردان كه آماده شده بودن براي رفتن از مدرسه . بچه هايي كه قد و هيكلشان سه برابر كلاس اولي هاي ريزه هست . دقت كه ميكردم پشت لبي سبزكرده اند و صدايي بم كرده اند و پرمدعاتر از هميشه و بيچاره بچه هاي كلاس اولي كه در زنگ تفريج بايد قلدري اينها را بپذيرند . البته وقتي تحقيق كردم از بقيه والدين در مدارس ديگر اين مسائل شامل آنها نيز ميشد چون شيفت مدرسه چرخشي بود هفته هاي صبح با باباش مي رفت و برگشتن مي رفتم دنبالش و شيفت بعد ازظهر رفت و برگشتش با خودم بود . خوب امسال ديگر سرويس برايش نگرفتيم تا پسرمان راحت باشد و از مشكلات هر ساله بچه هاي سرويس و راننده خبري نبود و رانندگي خودم هم خيلي بهتر شد. روزهاي يكشنبه را همچنان موسيقي ميرود و در سطح پيشرفته دف تمرين ميكند . كلاسهاي گروهي دف ( براي كنسرت)به دليل  بي نظمي زياد مربي كنسل كردم و دنبال جايي هستم كه واقعاً به موسيقي كودك اهميت بدهند كه به ندرت درشيراز همچين جايي پيدا ميشود اين هم از شهر فرهنگ و هنر ما . و غبطه ميخورم به پايتخت نشينان و امكاناتشان از مهد هاي بي نظير كه نه فقط پولي باشندبلكه هماني كه ميخواهي پيداميكني . و تأسف به حال مسئولين شهرم كه چاره اي نمي انديشند براي رشد كودكان شهرشان. و مدام مي شنوي كه شهريه هاي نجومي روز به روز بيشتر ميشود و كيفيت آموزشي كاهش مي يابد . و چشم و هم چشمي هايي كه برخي والدين همين كه بشنوند مدرسه اي ٦ ميليوني فلان جا هست خيلي سريع بچه هايشان را نام نويسي ميكنند و دريغ از توجهي به شيوه ي آموزش آنها . بگذريم  كه اين قصه سر دراز دارد... كلاس زبانش همچنان ادامه دارد و ترم ٤ بزودي شروع ميشود .  و كلاس دف هم  روزهاي يكشنبه برجاي خود باقي ست اما اينقدر من از بي نظمي كلاسهاي گروهي شان عصباني بودم كه حد نداشت ٦ ماه از سال وقت و هزينه گذاشتم اونوقت هيچ پيشرفت چشم گيري نداشتند و هر هفته به بهانه اي كلاس تعطيل ميشد و من هم اسمش رو از ليست گروه خارج كردم و انصرافش را اعلام كرديم هرچند مربي اش خيلي عذرخواهي كرد و شروع كرد از برنامه ي كاريش و مشكلاتش گفت اما من هنوز قانع نشدم و به قولي دلم پره از اين همه بي نظمي اين مردم . به راستي چرا مردم ما بي نظمند و وقت نشناس ؟؟؟؟ و حالا قول داده كه با بچه هاي خود آموزشگاه هماهنگ كنه و خودشون به گروه تشكيل بدند و مديريتش هم باخودشون باشه تا ببينيم اين يكي چي ميشه .  دارم آموزشگاههاي موسيقي ديگه رو هم ميبينم هم براي تعويض متين و هم شروع كلاس ارف براي كسرا . چقدر بده كه توشيراز يه آموزشگاه پيشرفته و تخصصي موسيقي براي كودكان نيست .

دیگه هم اینکه دو روز تو هفته هم میره مدرسه فوتبال و عشق میکنه .لبخند

اینقدر این اینترنته افتضاحه که نصف مطالبی که نوشته بودم و پروند و رشته ی کلام از دستم خارج شدناراحت

چند بار من این مطلب و نوشتم و سیو نشده کلافه

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به پسران من می باشد