متين جان متولد ٢٤ ارديبهشت ١٣٨١ و كسرا جانمتين جان متولد ٢٤ ارديبهشت ١٣٨١ و كسرا جان، تا این لحظه: 14 سال و 2 ماه و 28 روز سن داره

پسران من

کسرا و مرغ هایش

1392/1/29 13:34
نویسنده : مامان
979 بازدید
اشتراک گذاری

                    

اوضاعي ما داريم با مرغ ها اين روزا : روزاي اول خيلي ارتباط خوبي برقرار نمی كرد با اونا بعد از چند مدتي ساعت ها وقتش و با اونا ميگذرونه . يه روز بغلش ميكنه ميارتش تو خونه كنار شومينه و دوتايي ميخوابن كه گرم شن . يه روز هم ميگيرتش و با هم تي وي ميبينن . قلبروز ديگه هم كه صبح بلند ميشه و صداي خروسه رو كه ميشنوه ميگه خروسه داره صداميزنه كه بياين تخم مرغ ها روبردارين و تخم ها رو كه برداشت زنگ ميزنه به مامان جونش و خبر تخم گذاشتن مرغا رو ميده و كلي ذوق ميكنه ( بيچاره مامانم كله ي صبح از خواب بيدارش ميكنه )نیشخند و اينكه امروز صبح بعد ازاينكه سبزي ها رو داد به مرغا ديدم مدتي گذشت و صدايي نمياد ازش گفتم نكنه درو بازكرده رفته توكوچه . رفتم تو لونه ي مرغا دیدم بعععععله آقا رفته پتويي كه ديشب تو ماشین شسته بودم و رو بند تاره خشك شده بود و آورده تو لونه مرغا و مرغ بيچاره هم به زور كرده زير پتو كه باهم بخوابن و سردش نشه . اي خدااااا چه عشقي ميكنه با مرغاش بغل. سرتاپاش هم گلي و كاهي بود  اما بازم حاضرنبود بياد توخونه و هي مرغه رو مي گرفت كمي فشارش ميده از رو كمرش كه بشينه و كلي نازش ميكنه و كمي هم تاجش و ميكشه بعد هم صورتش و ميكشه به پرهاي مرغه و ميگه : عزييييزم چه قدر نرمي!!!!

فداي توعشق من .ماچ

           

 روزی چند بار میره چک میکنه ببینه تخم نذاشتن ؟ و بعد هم میره یکی از اونا رو زیر بغل میزنه و میاره کلی نازش میکنه و باهم برنامه ی کنسرتها رو میبینن . جالبیش اینه که مرغه یه ساعت هم بگذره جیکش در نمیاد .

از بیرون برگشته بودیم و پشت پنجره نشست و ..

گفتگوی کسرا و مرغ هایش :

کسرا : سلام مرغااا من برگشتم !!

مرغ ها : قدقدقدقد

کسرا : ببخشید این توپم و میدی یادم رفته بود !!

مرغ ها : قدقدقدقد

کسرا : تخم گذاشتین ؟ نذاشتین ؟ من گشنمه هااا !!!!

یکی از شیوه های آموزشی ( رجیو ) اینکه با کودک یه فرایندی رو بررسی کنیم و نتیجه هاش رو ببینیم حالا هر چه قدر طول بکشه این فراینده مشکلی نداره مثل کاشت دانه در گلدان تا سبز شدن اون گیاه یا هم تخم گذاشتن مرغ تا جوجه شدن اونا شاید چند ماه طول بکشه اما عالیه برای رشد و درک و فهم کودک ما قبل از عید مراحل سبزه کاشتن رو انجام دادیم با عکس که در پست های آینده میزارمشون . و حالا داریم تخم ها رو با نظارت کسرا جمع میکنیم و مراحلی که به جوجه شدن ختم میشه رو میبینیم و در موردش صحبت میکنیم و نقاشی اون رو هم میکشیم .

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

نرگس
3 اردیبهشت 92 10:52
وای چه بامزه.ولی من که میترسم.میاره داخل اتاقهای رو کثیف نمیکنن؟



ترس ما كه ديگه ريخته نرگس جون ، اتاق ها هم اگه كثيف بشه تميز كردنش با خودشونه
ماماني كسرا
28 اردیبهشت 92 10:49
حيف كسراي من به پر حساسيت داره وگرنه حتما واسش يه مرغ ميگرفتم... چه كاراي باحالي ميكنه اين وروجك. خداواستون نگهشون داره
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به پسران من می باشد